Okolo Krku cestička - vodička
Besedu na kterékoli z témat na tomto webu v rozsahu 60-150 minut je možné zorganizovat kdykoli po dohodě s pořadatelem.
Ahoj po úspěšné testovací plavbě kolem chorvatského ostrova Krk. Šlo o zkoušku před velkou akcí - pádlováním po jezeru Bajkal, na které se chystám od konce června do konce září letošního roku.
Samozřejmě je tam více variant a mnoho neznámých, takže machrovat se zatím určitě nebude. Jen prozradím, že jde hlavně o málo obydlené části pobřeží. Na východě cca od delty Selengy na sever a pak zpátky na jih podél západního břehu, který už slušně znám ze čtyř zimních výprav, k ostrovu Olchon. Pak okolo Olchonu a půjde-li vše bez větších problémů, i dále na jih do Listvjanky.
Maximální délka je přibližně 1 600 kilometrů, protože nejhustěji osídlené jižní pobřeží s železnicí na břehu mne zas až tolik neláká. Jak jsem už ale řekl, co a kolik z tohoto plánu se podaří uskutečnit ukáže až čas.
To byl ovšem jen úvod k tomu hlavnímu, o čem se chci zmínit - a to je obeplutí Krku. Asi nejdůležitější je poděkování Gumotexu za zapůjčení kajaku SEAWAVE, pádel, vest atd. Po více, než dvouletém snažení se pro mě nejdůležitějšími staly Eva Nevělíková a Petra Němcová se kterými jsem si už od léta 2013 dopisoval a domluvil se s nimi na konečné podobě spolupráce.
Zatím jsem jezdil vždy jen na Coloradech, Pálavách a okukoval mlsně Baraku, takže SEAWAVE byl něco úplně nového. Pečlivě jsme ho s kamarádem na zahradě sestavili, nafoukli a zjistili, že všecko vypadá dobře a promyšleně.
O několik dní později na pobřeží Krku nedaleko Punatu trvalo spuštění na vodu o něco déle, neboť ještě přibylo nakládání bagáže... Pak už záběry pádlem a plavba na jihovýchod. První noc na pláži pod skalním převisem byla fantastická...
Stejně, jako ostatně i další čtyři, protože z moře se člověk dostane do míst, která jsou z pevniny často úplně nepřístupná!!! Pokračovalo se dále kolem Bašky a pak na severozápad ke starobylému městečku Vrbník.
Dále pak až k mostu Krk, který vypadá z žabí perspektivy velmi impozantně a za ním se břeh stáčí opět k jihu a poté jihovýchodu. Zbývalo se pozdravit s trajekty vyplouvajícími z této části ostrova a po pár hodinách pádlování v krutém protivětru opět vnořit do zálivu, v němž plavba začala.
Podle měření na internetových mapách to bylo přibližně 150 kilometrů za 4 dny "čistého času" pádlování. Proplouvání mezi skalisky, jeskyňkami v útesech a liduprázdné pláže a plážičky, které má člověk jen pro sebe!
Děkuji tedy ještě jednou Gumotexu, protože bez jejich podpory by to nebylo možné!!! SEAWAVE se držel dobře a také výztuhy, kokpit, špricky a skeg (směrová ploutev) fungovaly bez problémů. Lepit se nic nemuselo. Seakajakáři namítnou, že se plastová loď pojede mnohem líp, což je jistě pravda, jenže se nedá sbalit do klubíčka a odnést v batohu... A navíc je naše - česká, což mi dělá radost, jak o tom píšu na svých stránkách.
Příští týden chci ještě stihnout pár záběrů na Malém Dunaji, aby si loď vyzkoušela i řeku, protože bych rád "hrábnul" pádlem i na nějaké řece v okolí Bajkalu - Irkut, Lena, Barguzin...
Ahoj Marek